جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
صحیفه عسکریه

حوزه/ امام جمعه بشرویه گفت: ۵۱ دعا از امام عسکری(ع) در قالب صحیفه عسکریه امروز به عنوان گنجینه ارزشمند در اختیار ما قرار دارد که توجه به این ادعیه برای شیعه برای حل مشکلات بسیار مهم و ضروری است

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا زارعی امام جمعه بشرویه اظهار داشت: امام حسن عسکری علیه السلام در حیات مبارک خودشان در ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی، علمی و اجتماعی مجاهدت داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌ها و خصوصیت‌های اخلاقی امام حسن عسکری(ع) در بعد اجتماعی دستگیری و رسیدگی به مردم به ویژه محرومان بود، افزود: با توجه به اینکه امام حسن عسکری(ع) مدت طولانی در زندان و یا در حصر بودند اما ارتباط خود را با شکل‌های مختلف با مردم داشتند.

حجت الاسلام زارعی عنوان کرد: یکی از حساس‌ترین دوران امامت ائمه معصومین علیهم السلام، دوره امام عسکری علیه السلام بود با توجه به جو خفقان شدیدی که خلفای بنی عباس در جامعه ایجاد کرده بودند امام(ع) باید در حیات سیاسی خودشان برای حفظ جامعه شیعی مجاهدت کنند.

امام جمعه بشرویه ادامه داد: برای این کار امام(ع) یک شبکه مهم تبلیغی به راه انداختند و وکلایی را انتخاب کردند و به وسیله این وکلا، پیام‌ها و سفارشات خودشان را به مردم می‌رساندند و در حقیقت می‌توان گفت بهترین راه تبلیغ و ترویج معارف دین در دوره امام عسکری علیه السلام کار تشکیلاتی بود که به وسیله این شبکه مهم تبلیغی امام(ع) انجام دادند.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه یک روش تبلیغی دیگر امام حسن عسکری(ع) استفاده از دعا بود، افزود: ۵۱ دعا از حضرت عسکری(ع) در قالب صحیفه عسکریه امروز به عنوان گنجینه ارزشمند در اختیار ما است.

وی در ادامه گفت: مضامین و محتوای این دعاها مسائل مهم توحیدی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را شامل می‌شود که توجه به این دعاها برای شیعه برای مشکلات مسئله بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام زارعی در ادامه عنوان کرد: گفتن این نکته هم مهم است که با توجه به شرایط سیاسی دوران امامت امام حسن عسکری علیه السلام، ایشان یک مجاهدت بسیار مهمی را در راستای تولد فرزند خود به عنوان خلیفه جانشین به حق و حجت خدا باید انجام می‌دادند.

امام جمعه بشرویه ادامه داد: با توجه به تهدیدی که خلفا بنی عباس نسبت به تولد منجی عالم داشتند تولد امام زمان(عج) یک مسئله بسیار سری بود به طوری که خیلی از نزدیکان حضرت(ع) از تولد ایشان اطلاعی نداشتند.

وی در ادامه گفت: امام حسن عسکری(ع) در جلسه‌های سری به اصحاب و یاران خاص خود نوید تولد حضرت مهدی(عج) را می‌دادند و اینکه بعد از شهادت ایشان، امام زمان(عج) خلیفه و جانشین ایشان است.

حجت الاسلام زارعی عنوان کرد: در حقیقت می‌توان گفت آن شبکه مهم تبلیغی که امام حسن عسکری(ع) به راه انداخته بود یک رسالت آن‌ها مسئله امامت بعد از امام عسکری علیه السلام بود که باید آن ها در جامعه هم فرهنگ سازی و هم تبلیغ کنند که افکار و اذهان عمومی جامعه بعد از شهادت حضرت (ع) منحرف نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha